Què volen dir aquests quadres?
Voliem fer alguna acció que conscienciés de forma visual sobre la trascendència de les retallades en ensenyament. Evidentment des del treball artístic no podem canviar les coses, però si remoure les consciències.
Diuen que les imatges es retenen més al cervell, per això hem utilitzat el clàssic símbol de les tisores, tant utilitzat al cinema per les seves connotacions negatives, és una clara icona s’associa amb les retallades en el sector públic, i les hem ubicat en aquests quadres, com un obstacle que no deixa avançar a un conjunt anònim de persones adolescents.
Són dues obres de gran format, iniciades en un taller de la setmana cultural del nostre centre, que volen fer pensar en l’impacte de les retallades en el conjunt anònim de la societat. Poden fer reflexionar sobre el possible l’impacte d’aquestes polítiques d’auteritat en el conjunt de la comunitat educativa .
La imatge de l’escala és una metàfora de l’ascens social.
S’apliquen tècniques pictòriques com el “driping”, s’ha aplicat pintura en espray, també s’ha aplicat l’abrassió amb polidora...i per suposat, el col.lage!

Que no ens retallin el futur!
Projecte plàstic elaborat pels alumnes del nostre institut!
als passadissos del nostre centre

Alumnes que han col.laborat en aquestes pintures: 
Montse Prieto, Mireia Hugué, Aloma Muñoz, Zöe Gonzàlez, Salma Choulli, Zineb Briqa, Eva Moreno, Andrea Matas, Claudia del Mar, Abde El Malik, Aleix Espino, Aida Martin, Abel Rodríguez, Kevin Alarcón, J.M. Aguayo...i el conjunt dels alumnes que han participat des de l’optativa de quart d’EVP...moltes gràcies, Montse Gonzàlez

Comentaris